Det växer så det knakar

De frön som jag satte har börjat att växa rejält och jag har stuckit ner blompinnar och drinkpinnar i jorden, som stöd till de rangliga växterna. När det väl har kommit upp en liten stängel så växer det väldigt fort. Snart kan de vara ute på balkongen och börja klättra på de spaljéer som jag har satt upp.

Jag undrar bara hur jag ska lyckas plantera om humlen, det ser rätt instabilt ut i krukan. Risken finns att jag förstör både rotsystem och skott. Blomsterbönan är den som jag tror mest på för det är kraftiga stjälkar som sticker upp ur jorden redan nu.  Än så länge lever drömmen om en grön och lummig balkong i sommar!


Blomsterböna



Luktärt




Japansk humle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0