Balkonggrönska på gång

När mina arbetskollegor har frågat mig vad jag ska göra ikväll så har jag svarat att jag ska titta på Så ska det låta, Trädgårdsfredag och sätta lite frön som jag har haft blötlagda över natten. Det låter onekligen som att jag är en tant, men det är rätt trevligt att vara det ibland.

Det är så otroligt roligt att sätta frön i jord och se hur det växer och knakar! Och jag blir så stolt om jag lyckas få upp några stackars plantor. Det som jag sådde ifjol var svåra blommor och det enda jag lyckades med var slingerkrasse. I år har jag planterat uppdrivna plantor på balkongen samtidigt som jag ska ge mig på att så japansk humle, luktärt och blomsterböna. Samtliga tre sorter som jag ska försöka driva upp är snabbväxande slingerväxter och det är tänkt att de ska klättra på de spaljéer som jag satt upp mot balkongräcket.

Vart jag ska ha plats för allt på min lilla balkong, det återstår att se. Nu är det dags att sätta igång och bli lite skitig.



So far so good.




Kommentarer
Postat av: Mamma din

Men snälla vän, det är ju för tidigt att sätta plant!!! Det kan fortfarande bli kallt på nätterna ju.....

2009-05-08 @ 20:34:50
Postat av: Johanna M.

Hörru du mamma. Det verkar gå fint ändå, min Våreld har stått ute i två veckor dygnet runt utan problem, trots att den ska ha "rumstemperatur". Och om planten skulle dö får jag väl plantera nya då...har en massa luktärt som jag satt ikväll nu ;)

2009-05-08 @ 22:30:28
URL: http://mattssonjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0