Actionfotografering: 551 foton på 160 minuter

Tredje träffen på fotokursen är avklarad. Vi var på idrottsparken och fotade en fotbollsträning för tjejer och en fotbollsmatch med några killar. Det var otroligt svårt och otroligt kul.

Under tjejernas träning vågade jag mig på att stå bakom fotbollsmålet. Bollarna kom från alla håll och kanter! En boll studsade rakt på mig...men orädd och som den sportfotograf jag kände mig så gav jag mig inte. En tjej som var med på träningen stod bakom målet brevid mig och innan det var färdigt så erbjöd hon sig att hålla undan bollarna för mig. Det är lugnt, jag tar bollarna så att du inte får dem på dig. Hon var verkligen en snäll tjej.

Sen var det dags för match. Vi kursdeltagare placerade ut oss runt de två målen något nervösa och lite skeptiska. Innan det var färdigt så låg jag på magen snett bakom målkassen och försökt fånga några snygga fotbollsmoves. Det ni! Men ojojoj vad svårt det var. Långa avstånd, dåligt ljus i skymningen och människor som rörde sig hela tiden! Jag förstår varför sportfotografer har bra utrustning och ordentliga teleobjektiv.

Här kommer några av de övningsbilder som jag tog. De är ordentliga brusiga, men so what? Det var actionfotografering jag skulle öva på och det har jag verkligen gjort.











Kommentarer
Postat av: Mamma

Men va kul! Jag måste nog också sätta fart med fotandet. Ser jättekul ut.

2009-09-15 @ 08:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0