Schysst & Populär

När jag gick på gymnasiet fick jag låna en skiva av en klasskompis. Albumet var med en kille som hette Oscar och skivan som hette Schysst & Populär innehöll lite makaber vispop. Låtarna spelades av på ett kassettband som jag efter ett par år slet ut och när jag väl slängde kasettbandet så var det med sorg. Speciellt med tanke på att jag inte hittade igen skivan någonstans i musikaffärerna.

Lite nu och då har jag tänkt på den här skivan och undrat om jag någonsin kommer att få höra den igen. Nu har jag hittat igen titelspåret på Oscars Danielsons MySpace-sida, så gå in och lyssna på låten Schysst & Populär. Även låten Top Of The Foodchain ligger där, som var min absoluta favoritlåt under en tid! Det här är ren och skär nostalgi, själv sitter jag här framför datorn och sjunger med.



Foto från Oscar Danielsons hemsida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0