Vacker konsert med Anna Ternheim

Varje gång jag går på konsert blir jag lika fascinerad över vilka skickliga musiker det står på scenen, de som röjer järnet och verkligen höjer artistens prestation maximalt. Konserten med Anna Ternheim i går var verkligen inget undantag. Stämsången var fantastisk, celloslingorna som ett gnällande vemodigt täcke och takterna som trumkillen spelade var som djupa dova hjärtslag.

Ljussättningen av konserten var en annan sak som fascinerade mig och speciellt hur han som spelade trummor fick en coolt ljus på sig som skapade snygga effekter på trumsetet och kastade skuggor på väggen bakom. Jag blev lite kär i trummisen, som hamrade på med sina stora bomullstops mest hela tiden.

Annas sång var stadig och lät som på skiva. Hur kan man få en sån perfekt och vacker röst? Den är behaglig och skön att lyssna på och klanderfri på alla sätt och vis. Men den kanske är lite för len, lite för slät, lite för bra? Publiken var väldigt entusiastisk och efter varje framförd låt kom det rungande applåder. Inför finstämda låtar hyssjade publiken varandra och sånt älskar jag. Alla konserter borde vara i Spegelsalen, det är en totalt överlägsen lokal för konserter!

För övrigt så tänker jag skälla på den människa som har hand om alkoholtillstånden i Sundsvall
. Utanför konsertlokalen fick man dricka vin, öl och drinkar obehindrat. Men när man klev in över tröskeln till Spegelsalen och hade tagit tre steg så blev det tvärnit. Alkoholtillståndet i Spegelsalen var indraget. Det är helt sjukt hur man kan dra en gräns för alkoholtillstånd vid en tröskel i ett hus! Idiotregler och idiottillstånd.

Här kommer några videoklipp från konserten.






Kommentarer
Postat av: Annie

Kul att den studsande gubben kom med på film:)

2009-03-07 @ 14:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0