Bra inledning på helgen

För ett par dagar sedan vaknade jag och insåg att det var måndag igen. Allt kändes grått och trist tills jag kom på den briljanta idéen att försöka få en ledig dag denna vecka! När jag sen gick till jobbet med hörlurar i öronen och Morgonpasset i P3 spelade Pokerface så kände jag mig helt plötsligt på strålande humör. Sagt och gjort - när jag kom till jobbet så knatade jag in till chefen och hörde mig för om semester på fredag och hon sa okej. Resten av veckan har flytit på och det har känts så lätt att jobba.

Det är inte första gången jag gör så här i januari-februari så det verkar som att jag behöver ledigt den här tiden på året för att orka med. Bara för mitt eget välmående så har jag alltså en semesterdag i morgon. Det är lyx!  Så undra vad jag ska göra på i morgon? Ta ett skumbad, läsa en bok och kanske måla naglarna känns som en bra idé. Sova ut ska jag göra i alla fall. So very very nice.

Det blev inte sämre av att jag i kväll har sett en film som verkligen fick mig att känna. Känna sorg, känna glädje, känna rädsla och känna att livet är flyktigt. Filmen jag har sett är Benjamin Buttons Otroliga Liv.  Den tog helt andan ur mig och efteråt ville jag ringa folk och berätta att de måste se den! Jag fick magkänsla av den, den var så bra så att jag fick ont i magen. Filmen går rakt upp på topp tre av de filmer som jag har sett.

På väg till biografen så pratade jag om en annan film som jag gillar mycket, The Game. För mig var det tills för en kvart sedan helt okänt att det är samma regissör, David Fincher,  som står bakom filmerna. Att Fincher dessutom gjort Fight Club gör inte saken sämre. Vilken kille! Så gå nu och se filmen, annars måste jag slå er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0