Rött uppe och rött nere

I morgon vankas det trettioårsfest. Jag har förberett mig och köpte i går nya röda fina skor, ett riktigt fynd på rean för 200 kronor! Tänk att lite shopping kan frambringa lyckokänslor. Som den gamla skoförsäljare jag är så tar jag i dag till alla knep för att skorna ska vara så bra som möjligt i morgon.

Jag sitter med skorna på med en blöt strumpa i, eftersom det inte finns tid till att gå in skorna ordentligt tills i morgon. Jag försöker att rabba upp yttersulan så de inte ska vara snorhala inne (risken finns att jag druttar på rumpan om det är lite blött inne på golvet eftersom sulan är helt blank).  Eftersom jag inte har något sandpapper så offrade jag en nagelfil i sandpapper...gissa hur det kändes att fila skosulor med en nagelfil? Dessutom så jag smörjer in det färgade skinnet med en kräm för att förstärka den röda färgen och avslutningsvis så sprayas lite impregnering på skorna. Är man gammal skoförsäljare så är man.

Mina hårslingor har precis fått lite extra förstärkning åt det röda hållet, men förmodligen är det inte bara skorna och några ynka slingor som kommer vara röda på mig i morgon. I morse vaknade jag med ett inflammerat öga som var alldeles rött. Så ögat matchar skorna finfint- vilken tur jag har.



Kommentarer
Postat av: Helena

Mmm dom skorna såg fina ut :) Ser framför mig hur du febrilt filar sulan med en sån liten tunn nagelfil, haha. Som att klippa gräs med en nagelsax ;)

2009-01-09 @ 20:46:43
URL: http://hidenas.blogspot.com/
Postat av: Mamma

Men snälla vän, tror nog att du har några röda skor i nån skosäck nånstans! Ha ha.....

2009-01-09 @ 22:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0