Ny leksak på väg

Jag kunde inte hålla mig längre! Efter att flera gånger de senaste veckorna ha lagt ett objektiv i varukorgen, gått till kassan och till sist avbrutit köpet så har jag nu äntligen klickat hem ett nytt objektiv. Och jag känner mig så lycklig! Objektivet jag beställde är Canon EF 50/1,8 II. Det är ett billigt objektiv som kostar 1190 kronor men alla recensioner jag läst om det har gett det väldigt bra betyg. Någonstans läste jag att det är ett objektiv för alla som är intresserade av "bra optik men som inte bryr sig om plastigt yttre".

Med det här objektivet kommer jag framöver kunna använda en större bländare när jag fotar. En större bländare släpper in mer ljus men gör även så att man kan få snyggt blurriga bakgrunder om man vill det. Sen hoppas jag såklart även på bättre färgåtergivning och en bättre skärpa också, än vad det är på objektivet som sitter på kamerahuset i dagsläget.
Foto: cyberphoto.se

Kommentarer
Postat av: Sebastian

tack för kommentaren =) Jag hade verkligen tur med ljuset där :)

Det där objektiver kommer du bli toknöjd med! om du inte redan fått hem det? hehe.

2009-12-21 @ 06:17:58
URL: http://www.sebbesula.se
Postat av: HDR-fotografen

Ser att du redan har provfotograferat en hel del med det. Är man ute efter bildkvalitén är det kanon så fort man bländat ner något.



Nuförtiden vill jag nog ha ett vädertätat sådant istället. Man blir mer kräsen med åren.

2009-12-25 @ 17:49:12
URL: http://stilbild.nu/fotograf

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0