Två dagar på beachen

Det har varit två lata dagar på stranden. Igår var det Bergafjärden som var platsen för mig och mina och soltörstande kompisar och idag bar det av till Bänkåsviken.  Det är härligt när man kan ligga ett helt gäng på stranden, det är socialt och trevligt och man blir aldrig uttråkad. Nu får man desssutom vara barn igen och bygga sandkakor med sina kompisars barn!

När vi kom till Bänkåsviken i morse strax efter tio så var det en rejäl dimma som kom in från havet och jag önskade att jag hade haft med mig min systemkamera. Det hade kunnat bli grymma bilder om man hade orkat anstränga sig lite! I stället tryckte jag av några snabba trötta foton med kompaktkameran som låg nerslängd i badväskan bland allt krafs som jag släpar med mig. Dimman lättade något under dagen men det var lite soldis/dimma hela dagen. Det var häftigt och vackert väder med det mjölkvita som svepte in över stranden samtidigt som solen sken.


Gårdagen på Berga fångad med mobilkameran



Dimman i morse på Bänkåsviken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0