Pulsklocka-lite onödigt men kul

När klockan var tre så fick jag ett infall och knatade ner på Clas Ohlson för att kika på lite allt möjligt. Med mig hem fick jag bland annat en gelésadel (för att slippa spinningrumpa) och en pulsklocka med pedometer. Pulsmätaren kostade lite mer än vad jag hade tänkt lägga ut. Men jag tröstar mig med att mina promenader kommer att bli mycket roligare när jag kan ha koll på hur många kilometer jag går i timmen, hur många steg jag har tagit, hur många kalorier jag har förbrukat och såklart vilken puls jag har.

Efter att ha läst instruktionsmanualen till pulsklockan och knappat mig fram och tillbaka under en timme så börjar jag så smått förstå hur den fungerar. Det är helt sjukt hur mycket den klarar av! Den kommer bland annat att registrera mina prestationer vecka för vecka så man kan se om man har gjort några framsteg.

Ett litet onödigt inköp kanske, men just nu gör jag (nästan) allt för att sporra mig själv. Nu längtar jag efter att få testa mitt nya inköp ordentligt i veckan!


Bild från Clas Ohlsson

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är ju kul om man kan bokföra antal steg och se ens utveckling etc :)

2008-09-15 @ 00:05:35
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
Postat av: Zarinah

Gud vad du e duktig... Jag måste åsså komma igång med träning osv... Men just nu e jag förkylder...

2008-09-15 @ 11:03:05
URL: http://liillenz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0