Första steget

Fy fan. I dag har jag gjort något som jag har gruvat mig för länge. Till och från har jag haft mardrömmar om det över åren, men nu var det dags att ta tjuren vid hornen.

Med skakiga ben och ont i magen så besökte jag i dag en körskola. Visst-jag har tjatat om det länge att "nu är det dags". Men nu är det verkligen det, nu kommer jag inte undan längre. Sex stycken körlektioner är inbokade så nu finns det ingen återvändo. *gulp* Om jag känner mig nervös redan när jag bokar körlektioner, hur ska jag då känna mig inför första körtillfället?

Iiiiiiiih! Aaaaaaah!

Ångest. Fruktansvärd ångest. Det osar ut genom öronen, sipprar genom porerna och skakar om psyket. Varför måste det kännas så här jobbigt? Jag vill ju bara ha ett litet körkort. Men det är bara att plåga sig själv tills det känns bra. Men det här är inte den roligaste utmaningen som jag har ställts inför direkt.

Fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: Helena

Wiihii :) Kommer gå så bra oroa dig inte. Kommer aldrig glömma när du, på SCAs parkering, sa "jag kommer aldrig backa lika bra som du" men det kommer du göra efter ett par lektioner :)

2008-09-25 @ 18:57:11
URL: http://hidenas.blogspot.com/
Postat av: Emma

Kommer gå galant... jag borde också ta tag i det... men jag bränner mina pengar på resor istället :P

2008-09-25 @ 20:48:53
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
Postat av: Din morsa:)

Men nu blir jag glad! Det där klarar du galant. Hade precis tänkt fråga dig när du skulle börja hi hi. Skönt, nu behöver jag inte fråga längre. LYCKA TILL!

2008-09-25 @ 21:12:26
Postat av: Emma

Vad kul! Jag vet känslan! Snart har jag haft mitt 1 år och jag fattar inte hur jag kunde vara utan. Lycka till!

2008-09-29 @ 11:12:14
Postat av: Z

Jag förstår precis hur du känner dig!! Jag är i precis samma sits. Hua!! Man e nödig varje gång man sätter sig i bilen. Men det går alltid bra!! Lycka till!!

2008-09-29 @ 16:49:06
URL: http://liillenz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0