Intresseväckande reklam

Två av mina kollegor började i dag att diskutera en reklamfilm som de hade sett i morse på teve innan de gick till jobbet. Båda två var ganska upprörda, för i reklamsnutten hade man sagt att man kunde beställa amfetamin receptfritt på internet.

Det här kunde jag såklart inte låta vara, utan jag var tvungen att snoka runt lite på nätet och se vad jag hittade. Och det visade sig att reklamfilmen var en provokation för att folk ska gå in på en hemsida.

www.crimemedicin.com

Det är Läkemedelsverket som genomför en kampanj för att påverka människor till att inte köpa medicin på internet. Kampanjen verkar väcka reaktioner i alla fall med tanke på hur arga mina arbetskamrater var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0