Föreläsningar och discodans

"En processkarta för att styra huvud-och stödprocesser".

Gäääsp. Gårdagen tillbringades på Stadshuset hela dagen, där det var föreläsningar och information inför en omorganisering på jobbet. Jag som normalt gillar lite halvtorra ämnen som handlar om organisationer, var tvungen att klappa igång mig själv på kinderna emellanåt för att inte nicka till. Det hjälpte inte direkt till att det var mysbelysning i lokalen.

En kvinna vid namn Lili Öst agerade konferencier och musikalisk underhållning/inspiration. Hon sjöng en helt fantastisk variant av I Believe I Can Fly, jag blev så uppfylld  av hennes känsla så tårarna var på väg. Vi fick medverka på lite skratt-terapi, allsång och samba också. Hon gjorde det bra som fick i gång 300 statstjänstemän på allsång och hennes punkter var ett skönt avbrott mot de tunga ämnena.

Sen blev det afterwork. Och jag måste säga att statstjänstemän äger på dansgolvet, för när DJ Collén började pumpa 80-talsmusik och sprutade ut discorök runt klockan sju så blev dansgolvet fullt. På en gång! De sista tappra själarna höll på ända till klockan var halv ett i natt.

Tur man är ledig i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0