Pling plonk

Fingrarna är ömma efter en del tragglande på gitarren för tredje kvällen i rad. Det är svårt, väldigt väldigt svårt! I dag på jobbet så var det lite jobbigt att skriva på tangentbordet med vänster hand. Det låter för jävligt för det mesta när jag tvingar fram ljud ur gitarren och jag kan lova er att mina grannar säkert skulle vilja att jag ljudisolerar min lägenhet. Eller vad sägs om att höra Mercedes Benz ungefär 30 gånger i rad? Å andra sidan kan de vara glada för att jag inte har hämtat min gamla trumpet nere i förrådet.

Hur jag ska lyckas att ta vissa ackord är ett mysterium, eftersom jag inte ens kan tvinga fingrarna på vänster hand med min högra hand att nå vissa ackord. Men det är klart-jag har aldrig någonsin använt min vänsterhand till något precisionsarbete så det kanske kommer med tiden.

Några ackord låter faktiskt rent och nästan snyggt. G är mitt starkaste ackord just nu-när jag inte råkar fastna med något finger i någon sträng som inte ska vara med. För då låter det pling plonk.

Tillbaka till gitarren och nöta, nöta, nöta.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Hang in there med guran...Jag kanske skall ta fram trumpeten som jag lagt på hyllan. Vi kan bilda trumpetduo.

2008-10-23 @ 11:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0