Mess från oväntad avsändare

Det plingade till i min mobiltelefon i eftermiddag när jag satt på jobbet. Hoppsan, jag fick visst ett sms från folktandvården! Oväntat och bra, för jag hade nästintill förträngt att det var dags för ett besök i morgon bitti. Tänk så bra det är med "ny" teknik.

Tänk att man blir så där extra petig med sina tänder ungefär två veckor innan man ska till tandläkaren. Som om två veckor med noggrann tandborstning, mycket tandtråd och xylitol-tuggummi skulle göra någon skillnad.

Min stora fasa är att tandläkaren hittar ett hål i mina tänder i morgon. Det skulle i så fall bli för allra första gången. Och hur jag ska klara av att laga en tand är ett mysterium, det är nästan så att jag ska kräva att min mamma följer med då!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, det är klart att mamma följer med och håller handen om det skulle behövas S

2008-10-09 @ 20:02:44
Postat av: Z

sv: Jag visste inte om du did remember min fåtölj... Hehe... Ha det så gott!!

2008-10-09 @ 23:43:47
URL: http://liillenz.blogg.se/
Postat av: Emma

Hoppas du inte hade några hål! :) Jag eggade som fan med tandtråd en vecka innan besöket, haha... munskölj är ju svinbra i alla fall :) Det enda klagomålet jag fick var att jag hade lite inflammation på baksidan av framtänderna, men det rår jag inte för sååå mycket.. sover med öppen mun så saliven gör att bakterier sätter sig extra hårt

2008-10-10 @ 10:23:44
URL: http://twentysomething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0