Körlektion #1

För första gången i världshistorien så har Johanna Mattsson tagit en körlektion! Det är värt ett del ord som

HALLELULJA
HURRA
ÄNTLIGEN
!

Som den riktiga novis jag är så fick jag såklart börja med start och stopp. Tydligen så gasade jag lite för kvickt och körde iväg för fort första gången. Men hallå-det var väl inte så konstigt med tanke på att det räckte med att man petade på gasen! Så var det inte på den gröna Volvo 240 som jag körde för tio år sedan.

Och det här med mjuka inbromsningar var inte något som jag hade fallenhet för på en gång heller. Stackars stackars min körskollärare.

Men hey, varför fokusera på det som gick dåligt när det var flera saker som gick bra! Som att jag var duktig på att svänga (inga dumma kommentarer nu, låt mig få tro det). Jag körde inte ihjäl mig själv eller något annan. Jag kissade inte på mig av nervositet. Dessutom kunde jag kontrollera min kropp så att jag inte skakade och det gick bra att starta bilen och att komma iväg.

Ett stort hinder är passerat och nu är det bara att köra, köra och köra! Och det ska jag banne mig göra.

Bo Kaspers Orkester- I Samma Bil

Kommentarer
Postat av: Evab

Härligt Johanna! Ett steg närmare =) Lycka till

2008-10-14 @ 12:53:27
URL: http://evan09.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0