Laddar upp inför sommaren

Nya böcker är beställda. Den här gången blev det fyra stycken.

Hey Dolly av Amanda Svensson
Olycksfågeln av Camilla Läckberg
Allt av Martina Lowden
Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson


image98image97image99image100

Hey Dolly är jag väldigt nyfiken på, författaren är 20 år och har fått lysande recensioner för sin debutbok. Och äntligen ska jag ta mig tid att läsa trilogin av Stieg Larsson som alla säger är så bra, men jag fegar lite och nöjer mig tills vidare att beställa den första boken i serien, Män som hatar kvinnor.

Boken Allt är en 600 sidor lång självbiografi, som även den är skriven av en ung tjej. Det ska bli intressant att läsa den. Camilla Läckbergs roman Olyckfågeln känns som ett säkert kort och efter att jag har läst en av hennes tidigare böcker med samma huvudpersoner, så känns det som ett måste att fortsätta läsa henne böcker.

Många sköna lässtunder ska det bli framöver.

Bilder från bokus.com

Kommentarer
Postat av: Emma

Tror inte du kommer bli besviken på Stieg :) Män som hatar kvinnor är lite seg i början då det mest är presentation av alla karaktärer... så stå ut i ungefär 100 sidor så kommer den igång sen ;) Läste ut den på några dagar på stranden, och har läst halva Flickan som lekte med elden också!

2008-05-30 @ 12:40:35
URL: http://twentysomething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0