En single malt att vara trogen

Till helgen ska jag handla på taxfree. En sak som jag absolut ska köpa är single-malt whiskeyn Oban från Skottland. Det är min absoluta favorit av de olika whiskey-sorter som jag har provat. Vid ett tillfälle var jag på en mini-provning av whiskey och det var en upplevelse!

Det skulle vara kul att vara med i en whiskeyklubb, men vad jag vet så är det bara Njurunda Single Malt Society som är öppen för kvinnor i närheten av Sundsvall. Sundsvalls Whisky Club har inskrivet i sina stadgar att klubben endast är öppen för män, hur förlegat och mossigt känns inte det?

Oban är en av de av sex klassiska malter (från sex regioner) som United Destillers har utsett. De övriga är Dalwhinnie, Talisker, Lagavulin, Cragganmore och Glenkinchie. Det vore ju inte helt fel att ha hela uppsättningen hemma.



image104 

Bild från whiskyguiden.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0