Sverigedemokrater i riksdagen-nej tack!

I Sverige råder det demokrati. Många är dem som har kämpat för alla människor ska betraktas som lika mycket värda, både i Sverige och i övriga världen. Det finns fortfarande många länder där det inte existerar demokrati och på några ställen i världen försöker man utrota folkslag. Men i Sverige har vi demokrati och en grundsyn som säger att alla människor ska vara lika mycket värda.

Men sen finns några människor i Sverige som inte gillar andra människor. Sådana som sverigedemokraterna. Och jag blir så jävla förbannad. Dessutom får jag ont i magen när jag ser dagens Sifo-undersökning som presenteras av SvD. Undersökningen visar att Sverigedemokraterna faktiskt har en möjlighet att ta sig in i riksdagen 2010. Hur är det möjligt?

Nedanstående är ett utdrag från sverigedemokraternas hemsida.

Ett befolkningsmässigt homogent samhälle har bättre förutsättningar att nå en fredlig och demokratisk utveckling, än en heterogen statsbildning. Därför förespråkar sverigedemokraterna en restriktiv invandringspolitik, liksom att samhället på alla sätt ska uppmuntra en ökad återvandring. Dagens situation med kulturellt främmande enklaver i de flesta städer är inte hållbar.

Medmänskligheten verkar vara som bortblåst. Vill man verkligen skicka tillbaka flyktingar till sina hemländer där de riskerar att bli torterade, förföljda och ha en livskvalitet som vi inte ens i våra mardrömmar kan föreställa oss? Sverigedemokraterna är ett nationalistiskt parti som vill att Sverige ska ha en homogen befolkning för att kunna skapa en samhälle som är fredligt. Frågan är väl bara om alla blonda blåögda människor är så lika varandra? Så vitt jag vet så är mina rågblonda vänner väldig olika mig, men vi har lärt oss att respektera varandras olikheter.

Dessutom accepterar sverigedemokraterna inte homosexualitet, antyder att skilsmässa är något dåligt, att kvinnan ska vara hemma med barnen, motsätter sig adoption från utlandet och vill begränsa aborterna.

Hur vore det om sverigedemokraterna kunde assimelera sig till det mångkulturellla moderna samhället, i stället för att säga att de vill rensa bort folk som de inte gillar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0