En eldsjäl som inspirerar

Har ni hört talas om Glada Hudik-teatern? Det är ett gäng normalstörda utvecklingsstörda som drar fulla salonger med en musikal om Elvis.

Under gårdagen fick jag under arbetstid chansen att lyssna till Pär Johansson som är producent, manusförfattare och regissör till föreställningen Elvis som numera är en mångmiljon-verksamhet. Han är även personen som står bakom succén Glada Hudik-teatern och den som drog igång allt 1996. Innan hans föreläsning kände jag mig jobbmässigt så långt nere på botten som man kan göra, när jag gick därifrån var jag så uppfylld och glad så jag kunde ha klarat vad som helst.

En mer vettig och levnadsglad människa än Pär Johansson kan knappast finnas. Efter en timme hade det kommit skratt i mängder, en del gråt och en hel del efteränksamhet om vad som egentligen är viktigt i livet. En sak är säker-får jag chansen att se Glada Hudik-teaterns föreställning så ska jag verkligen gå!



Pär Johansson
Foto från Glada Hudik-teatern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0