Ute på riktigt hal is

image16

I dag var det dags att prova på curling med jobbet.

På min vänstra sko satte jag på en blank sula, tittade ut mot isen som såg ut som en stor gymnastikmatta och samlade lite mod. Lite nervöst var det när jag gick ut på isen med tanke på att jag har en tendens att vurpa på isfläckar lite här och där. Jag stapplade ut på isen och wiiihii, vad jag gled! Och jag kan intyga att det såg extremt roligt ut när jag och mina kollegor såg ut att åka spark på isen, fast utan spark. När jag provade att sätta glidsulan på höger fot så fick jag panik-jag gled och gled och gled och tog mig knappt av isen! Tydligen ska man som högerhänt ha sulan på vänster fot och vice versa för balansens skull. Herregud vad jag skrattade åt mig själv.

Sen var det dags att prova på att spela. Det var omöjligt att skjuta ifrån med höger fot från ett startblock, glida med vänster fot, hålla balansen, hålla i sopen, hålla i stenen och dessutom sikta med stenskrället åt det håll man borde! För att inte tala om hur svårt det var att släppa stenen som man höll balansen med. Efter några försök lyckades jag åtminstone få iväg stenen någorlunda.

Sopa gjorde jag också såklart. Det kändes inte som att det gjorde någon skillnad för hur långt stenen kom, men det handlar väl som allt annat om teknik och övning.

Mitt högra knä är ömt och jag kommer säkert ha träningsvärk i morgon efter curlingen. Det var inte lätt, men väldigt väldigt roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0