Vanliga människor från Facebook

Apotekets hudvårdsserie ACO Face & Body har hittat sina nya modeller till sin kampanj på Facebook. De som blev utvalda till kampanjen skulle dessutom vara vana ACO-användare och ha någon favoritprodukt bland hudvårdsprodukterna. Hela känslan baseras på att kampanjen ska kännas genuin och äkta.

Dove har redan gjort det. Likaså MQ. Använt sig av "vanliga människor" i sina kampanjer alltså. Att ACO rekryterade sina modeller på Facebook tar det hela ytterligare ett steg, man använder sig av ett socialt nätverk som gemene man känner igen och ingen stel casting i huvudstaden. Jag gillar det och tror att företagen har allt att vinna på att konsumenterna kan identifiera sig med människorna som används på reklampelare och i reklamannonser.

Läs mer om ACO:s kampanj här.

Kommentarer
Postat av: Kransan

sv: Jo, men det e ju såhär.... Man kan pausa playlisten serru ;P... Hahaha...



Nu sitter jag och dricker cider/vin/Dooleys hos Karro!! Skål och ha en trevlig helg....

2008-08-30 @ 19:03:09
URL: http://liillenz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0