Vinna och förlora

Under gårdagskvällen var jag och bowlade med en kompis och åkte på en förlust. Förlust är inget som man förknippar med någoting positivt direkt.

Många som jag har umgåtts med i några år anser att jag är en ruskigt dåligt förlorare. Det mesta av dessa åsikter grundar sig egentligen på att jag vid ett tillfälle vid ett parti Chicago (kortspelet alltså) höll på att förlora och gjorde något som jag aldrig har gjort tidigare. Någonting flög i mig och det kändes som att det var dags för lite dramatik från mig sida, så jag bestämde mig för att slänga ifrån mig korten, höja rösten och börja argumentera om regler. Jag bredde på ganska ordentligt och spelade ut alla mina dåliga skådespelartalanger och började sura för att se hur mina motspelare skulle reagera. Jag snörpte ihop munnen, vägrade att lyssa på motargument och la armarna i kors.

Det var ganska kul. För de jag spelade kort med blev alldeles stumma och undrade vad det var för fel på mig. Fast det tordes de inte säga såklart. När jag sedan efter ett tag berättade att jag surade på låtsas så trodde de inte på mig. Det var mindre kul.

Sedan dess har jag fått leva med "dålig förlorare-stämpeln" i pannan. I somras senast så satt folk och skrattade åt mig när de tyckte att jag surade för att ville prata regler när vi höll på med en lek. Men hallå! Ibland måste man prata om regler för att det ska gå att spela/leka.

Så i går när det var dags att bowla så frågade jag min kompis om hon blivit varnad för vilken "dålig förlorare" jag är. Hon tyckte det lät konstigt att jag skulle vara det och jag påpekade att det egentligen handlar om att jag gillar att vinna, inte att jag hatar att förlora. Fullt förståeligt, enligt henne.

Vi började bowla...och surade lite båda två över att vi inte gjorde strike, på strike, på strike. För hur det än är så är det ju alltid roligt att göra ett bra resultat och vinna! Så det så. Så lite missnöjd var jag när jag lommade hemåt efter bowlingen efter att ha förlorat med 20-30 poäng. Men jag var ändå nöjd och glad över kvällen-trots förlust- eftersom jag hade haft kul!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hmm jag har ett svagt minne av den dära chickematchen... Kan det ha varit när du, jag och J spelade hemma hos honom och du flög i taket för att jag vann!?

2008-04-11 @ 23:47:48
URL: http://hidenas.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Se där, där kom det. ;)

2008-04-12 @ 01:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0