Tjejmässa gav blandade känslor

Så har jag då tillbringat dagen med att hjälpa till på en tjejmässa mitt bland högstadietjejer, väldigt fascinerande och utmattande. Lärarna gör ett otroligt jobb som orkar med tonåringar hela dagarna!

Under en av föreläsningarna var det väldigt stökigt. Folk kom och gick stup i kvarten, pratade i mobiltelefon, vände ryggen till föreläsaren, kastade upp fötterna på stolen framför, kastade papper och spelade musik med mobilen. Fruktansvärt för föreläsaren som hela tiden hade något störningsmoment när hon försökte dela med sig av sina erfarenheter. Hur kan människor kan vara så otroligt respektlösa? Lär inte föräldrarna sina barn att visa respekt för medmänniskor? Det var fruktansvärt otrevligt.

Samtidigt var det otroligt kul att se tonåringar som hade kul, som kunde slappna av och bara garva tillsammans. Osäkerheten släppte för vissa tjejer tidvis, det kunde man se. Självkänsla, mod att tordas vara den man är och att man ska våga ta för sig som tjej-det kommer alltid att vara ett hett och viktigt ämne att prata med tonårstjejer om!

Dagen bjöd också på en utmaning. En tjej hoppade av en panel-föreläsning och jag fick frågan om jag kunde vara "20-åringen" på föreläsningen, som egentligen innebar att jag skulle svara på frågor tillsammans med en 40-åring och en 80-åring om mode, killar och liknande. Väldigt oförberedd satt jag trettio minuter senare på scenen och svarade på frågor från en moderator. Jag är stolt över mig själv.

Mitt första ambassadörsuppdrag var på det stora hela väldigt kul, det är underbart att kunna hjälpa till på något sätt. Samtidigt har jag allt att vinna på det själv också eftersom man får nya erfarenheter. Idag har jag dessutom kommit på ytterligare en sak som jag kan tänka mig att arbeta med i framtiden.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Tänk om jag hade varit där ändå och hört dig vännen!
Kul för dig!

2007-11-26 @ 19:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0