Mitt första uppdrag som ambassadör

På måndag ska jag infinna mig på en stor tjejmässa här i Sundsvall och hjälpa till med diverse praktiska göromål. 1100 tjejer från högstadiet är inbjudna till mässan som i år har tema "Styrka och glädje". Föreläsningar och workshops under en hel dag, med bland andra armbryterskan Heidi Andersson och Nina Jansdotter, personlig coach.

Själv har jag förmånen att kunna närvara vid mässan via mitt jobb, som på arbetstid ger mig möjlighet att lägga några timmar lite nu och då på att göra en insats för barn och ungdomar. Det är perfekt! Det kan man kalla ett mervärde.

När jag var femton år var jag på en tjejmässa i Stockholm och Alexandra Pascalido var en av föreläsarna. Hon gjorde ett starkt intryck på mig och fick mig engagerad i Ungdom Mot Rasism. Därför känns den här typen av arrangemang viktiga, de kan verkligen göra skillnad! Det ska bli spännande att se tonåringar spela tuttmemory, diskutera självkänsla och förhoppningsvis se att de blir styrkta av peppande föreläsare.

Kommentarer
Postat av: Helena

Åh vilket lyx att kunna få engagera sig på arbetstid!!! Och just den mässan låter som att den är klippt och skuren för fröken Mattsson.

2007-11-23 @ 10:32:55
URL: http://hidenas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0