Börsen faller och jag vet om det

Ända sedan jag var liten så har mamma tyckt att jag varit en "slösa". Alla tester i Frida-tidningarna när jag var fjorton år sa samma sak; jag var en solklar slösa som hellre använde pengarna till något kul i stället för att stoppa de i spargrisen. Och visst, jag kan erkänna att jag alltid har bytt kanal på teven när ekonominyheterna börjar. Det orangea kuvertet har varit oöppnat i några år och ppm-fonder visste jag knappt vad det var för något.

Men något har hänt sedan jag började jobba på försäkringsbolag i april. Nu är jag läskigt medveten om allt som har att göra med min pension och min privatekonomi.

Jag går inte till jobbet förrän jag sett a-ekonomi som sänds klockan 07.42 varje vardagsmorgon och PPM loggar jag in på minst varannan dag. Och nu är det jag som gnatar lite på mamsen och inte tvärtom.

Det är en rätt skön känsla, att jag har vänt totalt ointresse till ett hängivet engagemang. Det är bra att kasta sig in på ett område som man inte vet och kan något om.

Kommentarer
Postat av: Mamsen:)

Hmm, ja du har så rätt Hannaho, det är tur att jag har dig gumman!

2007-11-20 @ 19:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0