Naket i reklam

För några minuter sedan kom jag på mig själv med att bli chockad över en reklamfilm. Anledningen till det var att jag uppmärksammade att det förekom en naken mans stjärt i en parfymreklam för Lacoste.

Jag har för länge sedan slutat att förvånas och se när kvinnor är halvnakna i diverse schampo-, duschtvåls- och underklädesreklam. Men nu var det en manlig kropp som visades upp och jag reagerade. Det var lite trevligt att se en snygg killstjärt för omväxlings skull i reklam, men onödigt.  Varför behövs naket för att sälja?

H&M har i år valt att ha underklädesreklam där modeller ligger och ser ut som menlösa vaxdockor med kåt blick. Det är så trist. Det är sådant här som får vackra tjejer att sjunga "Det gör ont" på karaoke på krogen i naveldjup urringning samtidigt som de plutar med läpparna och gör mjuka juckrörelser med höfterna. Jag blir så trött.

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag är också less på allt naket, har du förresten tänkt på att Mio möbler även har en helt naken man i en av deras nya reklamfilmer?

2007-12-09 @ 19:06:25
Postat av: Emma

Haha... så sant som det är sagt. Hatar fan HM's julreklam

2007-12-10 @ 16:09:00
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Postat av: Mamsen

Ha ha, men Mio`s reklam är läcker!!! Bästa som jag har sett i alla fall, men jag håller med er tjejer. Jag fattar inte heller varför....ja ja...

2007-12-10 @ 19:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0