Tant Mattsson på jobbet

På jobbet har vi fått nya skärmar till datorerna. Skärmarna är rätt saftiga, hela 24 tum, för så många program som vi måste ha öppna samtidigt på dagarna kräver utrymme. Det känns som att man sitter och tittar på en teve och man måste nästan vrida på huvudet när man sitter framför den nya skärmen. Men det finns ett problem. Texten på skärmen är på tok för liten för mig när upplösningen och skärpan är optimal.

Inte nog med att jag på jobbet

1. har handkräm på skrivbordet
2. har en potatisskalare i skrivbordslådan
3. sitter med en sjal runt axlarna för att "det draaar"
4. har glasögon på mig

utan nu sitter jag även med gamnacke och kisar med ögonen för att se vad som står på skärmen. Det är bara att inse att det är tantvarning på mig.


Kommentarer
Postat av: Jocke

Hahaha roligt.....det är tur du har självdistans..och bjuder på dig själv.

2009-01-14 @ 20:57:47
Postat av: Emma

HAHAHA :)

2009-01-14 @ 23:23:33
URL: http://twentysomething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0