Nu har jag gjort mitt för ett halvår

Det är min fikavecka på jobbet, det är alltså min tur att ta med fikabröd till det obligatoriska fredagsfikat. Då duger det inte med att komma med köpebröd- det ska minsann vara hembakat om man inte ska bli halshuggen. Förra gången som det var min tur att ta med fikabröd var det rejäl tidsbrist så då fick jag komma med skamset nedsänkt huvud med fabriksbakat.

Den här gången har jag tagit mig tid att baka. Två sorter till och med, eftersom ribban ständigt höjs och den ena efter den andra arbetskollegan kommer med avancerade pajer, cupcakes som är läckert dekorerade eller någon "frozen three-layer chocolate cake".

Jag har satsat på havrekakor med choklad i och en morotskaka, tillräckligt avancerat om man är på min nivå. Och jag kommer aldrig att göra morotskaka i långpanna igen, var så säker. Det kanske blev första och sista gången jag gav mig in på något så avancerat som en kladdig glasyr (dessutom är glasyr skitsmart när man ska paketera allt och lägga ner i byttor-promise)

Men med kakorna gick det bättre och lättare. Äntligen sängen!


Kommentarer
Postat av: Emma

Duktig ;) Men det bästa är väl att göra typ morotskaka i sån rund form med avtagbar kant... så är det bara att täcka med plast! :) Men du kanske har jättemånga att baka till. Vi är ju bara 5 som fikar på vårat jobb :P

2008-12-03 @ 08:20:59
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
Postat av: Evan

Åååååååå gu va gott det såg ut. mums Tror visst jag oxå måste baka havrekakor idag. Hoppas allt e bra med dig. Kram

2008-12-03 @ 12:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0