Ta ingen skit

I dag fick jag frågan om jag är helt dum i huvudet. Det är bra märkligt hur en person som inte känner mig kan kläcka ur sig en sådan sak. För något år sedan blev jag kallad asshole av en främmande person som jag försökte hjälpa.

Vad blir bättre av det? Tror människor att jag blir mer hjälpsam och mer vänligt bemötande om jag blir kallad fula saker?

Jag har även under skolåren blivit kallad för svinto, pudel och äckel. Bland annat. En av de killar som retade mig värst var en feg liten sak, som jag konfronterade inför "hela skolan" i kapphallen. Han slutade att reta mig och kom några år efteråt fram till mig på stan och bad om ursäkt. Det var ett stort ögonblick.

I dag sa jag åt personen som kallade mig dum i huvudet att inget blir bättre av att man är otrevlig, att jag inte ville prata med den längre och hänvisade till en annan person.

För att citera Grynet: ta ingen skit. Oavsett i vilken situation du är.

Kommentarer
Postat av: Emma

Precis, ta ingen skit - och framförallt inget personligt, när man jobbar i kundservice-branschen. På VK skrek de åt en ibland så hela avdelningen kunde höra... Då var det bara att lägga på luren.

2007-12-11 @ 23:21:05
URL: http://twentysomething.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0