Mikrobloggar



Min gamla kollega Jocke frågade mig för ett tag sedan om jag greppat det här med mikrobloggar. Ärlig som jag är så sa jag att jag inte förstod det och inte riktigt hänger med i utvecklingen av sociala medier på internet. Men Jocke, den duktiga tekniknörden, väckte mitt intresse och nu har jag registrerat ett konto på bloggy.se. Den som undrar vad mikrobloggar är och vill läsa mer ska kolla in Mymlans inlägg Mikroblogg for dummies, hon beskriver fenomenet med mikrobloggar så att man förstår.

Kort beskrivet så fungerar Bloggy så att man skriver och skickar statusuppdateringar, som på Facebook, som alla registrerade på sajten kan läsa. Jag måste säga att det är lite kul. Folk som inte känner varandra kommenterar verkligen varandras statusuppdateringar på Bloggy. Men undra hur länge det är kul innan man blir stressad över att hänga med i allt som händer där? Och vad är det egentligen för mening med det, vilken funktion fyller det egentligen? Det ska testas i alla fall.

Ni hittar mig på Bloggy här. Man måste ju försöka hänga med lite så man inte hamnar på efterkälken.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Allt nytt är bra...eller?

2009-02-09 @ 18:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0