En kopp te, tack

I vanliga fall när jag går till jobbet varje morgon, så känner jag alltid en underbar krispig doft av kaffe som slår emot mig ett par meter utanför entrén. Varje dag sniffar jag till lite extra för att det luktar så härligt. När jag väl satt mig framför datorn och startat upp alla program tar jag med mig min stora kopp och går till lunchrummet för dagens första kaffetår.

Men inte i dag. I stället gjorde jag i ordning en kopp te med lite honung i. Och så fortsatte det hela dagen. Kopp efter kopp. Grönt te med citronsmak. Någon sort som hette Darjeeling. Svart te med persika och passionsfruktssmak. Earl Grey. Det var längesen som jag drack så mycket te. Jag borde ha förstått att det var något som var fel.

Nog för att jag har harklat mig lite under dagen och haft huvudvärk som bankat, bankat och bankat i hela skallen i två dagar. Och jag har snytit mig lite extra under dagen och knaprat ett par alvedon. Men jag var inte förberedd på att min hals efter en halvtimmes tupplur  på soffan skulle vara alldeles igensvullen och att febern har kommit smygande.

Det verkar som att det blir ett par dagar hemma i soffan. SUCK. Jävlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0