En ny väckarklocka är nog en idé

Min onsdag fortsatte i samma anda som måndag och tisdag har gått i. När jag slog upp mina ögon i morse var klockan 07.57, vilket är den tid som jag normalt ska vara på plats på jobbet. 07.58 ska jag ha hunnit starta upp min dator, en minut senare hämtar jag kaffe för att klockan 08.00 sitta redo vid datorn och jobba.

Nu fick jag i stället börja med att sms:a chefen och säga att jag skulle utebli från veckomötet som vi har varje onsdagmorgon. När klockan var halv åtta rusade jag mot jobbet med blött hår, utan att ha käkat frukost eller ha få sett på morgonteve.

Ute ösregnade det. Paraplyet höll på att vika sig av alla tunga regndroppar. När jag skulle ta en genväg så kände jag hur mina skor tog in lite vatten. På genvägen var det en enda lersörja och jag fick några läckra bruna fläckar på byxbenet. När jag kom till jobbet såg jag att flexsaldot fylldes på med femtio minusminuter och jag fick huvudvärk när jag sa godmorgon till arbetskamraterna.

Varför är det så långt kvar till helgen? Kom igen torsdag och fredag och var lite snäll mot mig. Jag behöver det just nu.

Kommentarer
Postat av: M

Då var de över, tack för goda råd.



http://www.youtube.com/watch?v=T2NEU6Xf7lM&feature=related

2008-08-14 @ 01:18:39
Postat av: Emma

Fi fan vilken vecka! Men då kan det bara bli bättre! Nu är det ju nedförsbacke och helgen är nära! :)

2008-08-14 @ 13:19:42
URL: http://twentysomething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0