Casual friday?

När jag skulle gå iväg med min arbetskompis Peter och dricka förmiddagskaffe i dag mötte vi chefen i korridoren.

-Johanna, Peter! Vi har bestämt på fikat nu att i morgon ska vi vara finklädda! Så nu är det skjorta för killarna och kjol för tjejerna som gäller i morgon, okej? sa hon samtidigt som hon log och skrattade till lite.

-Vaaaa?! sa min arbetskompis.

-Glöm det! sa jag på en gång.

-Vaddå då, sa chefen oförstående.

-Ja, vill du att vi ska ha finfredag kan jag ta på mig lite extra ögonskugga och pynt. Men någon kjol kommer du inte att få se mig i.

Humf. Vad är det för fasoner? Nog för att jag vet att det är många som gillar att piffa till sig lite extra på fredagar, men någon hejd får det vara. När många länder har casual friday så verkar det som att svenskarna hellre har finfredag.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Men herregud, ska dom bestämma vad ni ska ha för kläder på er?? Håller med, vilka jäkla fasoner....

Jag skulle ALDRIG gå med på det...huva....man blir ju illamående!!!!! Trevlig helg gumman!

2008-08-22 @ 06:58:37
Postat av: Helena

Hmm, skulle min chef hos kundbolaget kräva att jag tog på mig finkläder på en fredag och i synnerhet en kjol skulle jag totalvägra. Och om hon ändå insisterade skulle hon få ta med mig och shoppa efter en kjol.

2008-08-22 @ 12:06:23
URL: http://hidenas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0