Sista kvällen 2009

Nyårsafton var en bra kväll med glada människor. Mysbelysning under nyårsmiddagen gjorde det svårt att fota. Jag drog upp ISO-talet till 1600, använde en stor bländare för att  få den rätta "myskänslan" och för varje bild jag tog var jag tvungen att ställa om slutartiden.

I mitt huvud fanns det även ambitioner att fota nyårsraketer men eftersom snön öste ner hela kvällen så lät jag stativet och kameran vara kvar inomhus. Fast när klockan väl slog tolv var det helt plötsligt bara några futtiga flingor som dalade från himlen, men ingen tid fanns kvar till att rigga upp stativ och kamera. Men nästa gång...då jäklar ska fyrverkerierna fotas.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0