Innan klockan slår 08.00

Vissa mornar när jag går till jobbet så önskar jag att kameran vore med på axeln, för det är så andlöst vackert när morgonsolen står lågt över staden. I morse hade jag velat haft tid, tajming och kameran i närheten när ett lok kom åkandes på järnvägen i snyggt motljus. Att det dessutom ångade om loket när det rörde sig gjorde det hela än mer intressant. Igår morse så blev det några foton på lönnar, tågräls och så försökte jag tjuvfota några människor som stressade iväg. Tyvärr var jag lika stressad själv så det blev inte många användbara bilder. ISO-talet var väldigt högt inställt sedan sist jag fotade vilket gör att bilderna inte blir skarpa och ljuskänsligheten ökar...vilket j***a klantarsle jag är.

Lärdom: ta med kameran på axeln varje morgon och var ute i god tid. Jag kanske ska börja exprimentera lite och ha som mål att varje morgon hinna ta några foton. På så vis skulle jag ju alltid ha åtminstone en färsk bild att visa varje dag. Hm. Det tål att tänkas på.

Brusiga lövfoton- jag visar även upp mina misstag numera verkar det som...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0