Fotokursen kommer att göra min hobby dyr(are)

Igår var det dags att gå på kvällskursen i fotografering igen. Den här gången testade vi nattfotografering! Nu har jag inte längre något val- jag måste införskaffa en stativ till kameran så jag kan vara ute och fota i mörkret framöver. Det är en sån underbar känsla när man får till en bra kvällsstämning i fotona och samtidigt skärpa på detaljer, som till exempel husfasader. Det krävs tålamod och varma bekväma kläder när man är ute. Efter drygt två timmar i den kyliga höstluften så var det rätt skönt att komma hem och krypa upp i soffan med en kopp thé.

Om någon skulle vilja ge mig ett stativ eller ett teleobjektiv så är det fritt fram att vara generös- bara så ni vet.




Kommentarer
Postat av: Jocke

Jädrar vad snabba bilar vi har i Sundsvall, eller? Hur lång slutartid?

2009-11-14 @ 17:28:43
URL: http://blog.kellbranch.com
Postat av: Johanna M.

Slutartiden var på mellan 13-15 sekunder och bländaren mellan 9-11. =)

2009-11-15 @ 12:45:06
URL: http://mattssonjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0