Knäpp, knäppare, fotoamatör

Här provar man sig fram hejvilt med kameran i lägenheten, men det finns inte så mycket roliga saker att fota på inomhus. Hur kul är det att fota disken eller ett par sockar som ligger slängda på golvet bredvid sängen? Eller att röra kameran över kaklet i badrummet för att försöka få fartillusion i bilden och att hänga över vattenkranen i handfatet för att få fotografera något som rör sig? Det är nästan så att jag överväger att kliva upp riktigt tidigt i morgon bitti så att jag hinner fota lite runt husknuten innan det är dags att gå till jobbet. Men bara nästan.

Nu blir det snart sängen och till kvällslektyr blir det såklart instruktionsboken till min nya Canon Eos 450D och en fototidning.


Kommentarer
Postat av: Emma

Tips: Scott Kelby (tror jag han heter) har skrivit en bok som heter DIgitalfotografi. Enkel bok med massa tips i... inte massa lull-lull utan mer "såhär tar du en bra solnedgångsbild"

2009-03-03 @ 22:48:00
URL: http://emmasform.blogg.se/
Postat av: Johanna M.

Ah, tack för tipset Emma! Det ska jag kolla upp. :P

2009-03-04 @ 09:12:49
URL: http://mattssonjohanna.blogg.se/
Postat av: Emma B

Vill du komma ut i helgen! Jag har lite döda kvistar och buskar här gömda i snön. En liten kille som försker krypa också!

2009-03-04 @ 16:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0