Myers-Briggs Type Indicator

Dag två på utbildningen som gick av stapeln i dag var mycket, mycket bättre än den första dagen! Vilken tur. I dag har jag gjort Myers-Briggs personlighetstest och fått en så kallad MBTI-profil. Och det visade att jag är en "ESFJ:are", vilket betyder att jag är en extrovert känslomänniska som ser relistiskt på saker och ting och som gillar struktur.

E xtrovert
Det var ingen direkt överraskning att jag är en social och uttåtriktad person och inte en introvert människa. Jag är en "klart extrovert" person enligt testet.

S innesförnimmelse (senses)
Betyder att jag tar in information via de fem sinnena och ser det befintliga, snarare än att gå på intuition.

F eeling (känsla)
Mitt beslutfattande grundar sig på känslor mer än på tanke. Men det var på gränsen här, jag låg nästan precis mitt på skalan mellan känsla och tanke.

J udgement (bedömning)
Det här var ytterligare en sak som jag redan visste; jag föredrar att organisera och göra upp planer snarare än att leva väldigt spontant.

Efter genomfört test fick vi humoristiska "böner" upplästa för oss utifrån vilken profil som testet gett oss. Eftersom jag hamnade nästan mitt emellan två profiler så fick jag höra två böner, som båda två kändes klockrena på mig och jag skrattade högt när jag hörde dem.

Gud, giv mig tålamod och då menar jag NU!

Gud, hjälp mig att inte försöka klara av allting. Men om du behöver hjälp,så fråga mig!

Det var en hög igenkänningsfaktor i dessa böner för mig. Naturligtvis fick vi mer feedback på vår personlighetsprofil än så och en broschyr följde med hem. Får ni möjlighet att göra Myers- Briggs test någon gång så ska ni verkligen ta chansen. För det var verkligen hur kul som helst, för trots att personlighetsprofilen inte är en absolut sanning så är det kanon att få lite tips på vad man kan utveckla i sin personlighet. Det är är guld värt och inget som händer varje dag!

Kommentarer
Postat av: Jocke Kjellgren

Ja, det var spot on det. Haha. Tur att du är ESFJ och inte TANT som du tidigare befarat.

2009-03-18 @ 12:32:13
URL: http://kelbranch.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0