Fiskelycka utan fisk

Äntligen var det lite upphåll i regnandet idag! För nu tycker till och med jag att det får vara bra med regn och en termometer som visar femton grader. Idag när det blev lite sol och upphåll så åkte jag och min mamma och fiskade lite.

Min mamma har fiskat i många år och när jag var liten så blev jag, vad jag tyckte, medsläpad lite överallt dit man kunde fiska. Som en tjurig unge satt jag på en stubbe eller sten med näsan i en bok och längtade mest efter att få åka hem. Nu börjar jag tycka att det är roligt att fiska och har till och med roffat åt mig ett fiskespö och ett par drag (tack mamma!).

Tyvärr så nappade vare sig laxen, harren eller öringen idag men det var så skönt att bara stå vid älven och bara vara. En kanondag helt enkelt! Som ni ser så försökte jag fiska med en blomma på kroken och inte ens det lurade fisken att hugga.

Några foton tagna med kompaktaren kommer här.





Kommentarer
Postat av: Mamma

Du bara inte läste när du var ute med mig och fiskade utan jag fick nog allt lära dig att göra eld också, för du älskade att få göra en egen lite brasa.

Kul att jag har fått en fiskekompis! Kramis påre gumman!

2009-07-23 @ 12:03:06
Postat av: sandra

Synd på fisken, men det var fina kort! :)

2009-07-23 @ 22:00:43
URL: http://nordinsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0