Inväntar knaprandet

Det har varit operation utrota tvestjärtar på balkongen ikväll och det återstår att se om jag har lyckats att få bort de små äckliga sakerna. De kommer fram och är aktiva på kvällen så just nu sitter jag och väntar på om jag ska höra tvestjärtarna tugga på mina växter-för då jäklar ska jag ut och döda ohyran som finns kvar!

Och det är inte ett skämt att man hör när tvestjärtarna käkar på bladen, som jag trodde fram tills igår kväll. När jag satt i min soffa igår och balkongdörren stod vidöppen så lät som att någon mumsade på en morot ute på balkongen. När jag sen inspekterade min blomsterböna så satt där en tvestjärt på ett blad och åt och lämnade stora hål efter sig. Helt sjukt hur så små insekter kan låta så mycket.

Dags att slå av musiken och gå på jakt. Jag ska gillra några fällor på balkongen som ska få ligga över natten också.


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag avskyr tvestjärtar. De trivs ju när det blir lite fuktigt... så allt detta regn som faller är förmodligen helt jäkla underbart för dessa insekter :-)



Jag har inte LYSSNAT efter dem. Men går jag ut i trädgården på kvällen så hör jag dem kanske... Hua... håller mig inne... :-)



God jaktlycka!

2009-07-16 @ 20:17:32
URL: http://www.rubinara.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0