Miss Marina & Exacum

Penséerna och Vårelden hade gjort sitt på balkongen efter frostnätter i maj och 40-gradig hetta förra veckan. Så idag mötte de sitt öde i sophinken. Nu är det nyheter på balkongbordet, en liten ros i kruka som jag tror heter Miss Marina och en vit Exacum (en vit variant på växten "Blåöga").

Någon dag ska jag visa er hur uselt det går med vissa av de frön som jag sådde. Det enda som jag verkar lyckas med är blomsterbönan. Med lite tur kanske jag får luktärterna att återhämta sig efter värmechocken och omplanteringen förra veckan...





Kommentarer
Postat av: Annika

Ljuvliga blombilder med kort skärpedjup å lite reflexer. Det är inte dumt alls. Tvärtom... det är härligt!

2009-07-16 @ 20:12:47
URL: http://www.rubinara.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0