Min egen säng igen

Så då var man hemma igen efter fem nätter borta. Det har varit en bra vecka med några udda händelser. Som att vara utan vatten ett dygn (inget vatten till toa, matlagning, duschning...), att sitta på en skoter som välter (när det går max 20 km/h) eller att sitta i en bil som plogar tre-fyra decimeter pudersnö framför sig i mörkret på en skogsväg (det snöade mycket på en kort stund).

Samtidigt har jag skrattat så att jag fått kramp i magen och haft väldigt kul! Det är underbart att få komma iväg och bara umgås med folk som man gillar. Men jag kan inte förstå att jag för tre år sedan skrek jag när jag åkte skoter; nu vill jag åka fortare och fortare för att känna en adrenalinkick! Det är ett måste med skotertillstånd framöver så att man kan gasa på över myrarna. Yiiiha!

Som vanligt får jag lite ångest av att komma hem till en tom lägenhet när jag har umgåtts med folk intensivt ett tag, men som tur är så går det över efter någon timme och jag njuter av tystnaden. Nu ska jag sova i min egen säng i stället för i en ranglig våningssäng.


De här sköna människorna gjorde min vecka.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0