Blandar och ger

Jaaoo.

Här har det varit dåligt med uppdatering den senaste veckan eftersom jag har känt för att göra helt andra saker när jag varit ledig. Arbetsläget på jobbet är otroligt tungt och mitt humör pendlar som en pendel på ett gökur- fram och tillbaka. Jag kan inte för mitt liv förstå ibland varför folk måste göra saker så otroligt komplicerade? Ibland blir jag så arg så jag vet inte vart jag ska ta vägen någonstans och måste ta ett varv runt stenbyggnaden för att lugna ner mig. Och när luttrade statstjänstemän då säger åt mig att det är bra att man "efter 30 år inte blir upprörd över saker som är fel, det är ingen mening" så blir jag ännu mer förbannad.

När jag blir så där frustrerad på jobbet, så blir min fritid än mer viktig för mig. Veckan som har gått så har jag varit otroligt social, mer än vad jag har varit på mycket länge. Men mitt liv känns lite schizo, för ena timmen sitter jag och gullar med småbarn och den andra timmen så sitter jag och brölar och dricker grogg. Men det är en rätt trevlig blandning ändå.

Några intressanta saker som har hänt.


Ett parti poker har vunnits. Jag är en hemsk vinnare som skriker lite när det går bra- men jag var sååå värd den vinsten. Lite flax, mycket tänk och rätt mängd alkohol visade sig vara en vinnande kombination. Fan vad jag älskar att vinna. Mohahaha.

Lilla Olle som snart är 8 månader har lärt sig att "gå" i sin gåstol och jag blir lite lycklig inombords när jag ser honom. Hans föräldrar kanske inte tycker att jag är så rolig som hellre dricker kaffe sittandes på golvet i stället för att sitta som en civiliserad människa vid köksbordet. Men det skiter jag i. Jag vill sitta i samma höjd som Olle så att jag inte missar något spännande.

När jag köpte cigg fick jag visa legitimation. På allvar. När kassörskan såg mitt leg sa hon lite generat "ååh, du är född '82 alltså". Åldersnojan blev plötsligt lite mindre. Så nu vet jag vart jag ska gå om jag börjar få panik över att vuxenlivet tränger sig på.

Ytterligare ett charmtroll till barn verkar vara på G snart, så nu kollar jag telefonen lite extra igen. Storken ska leverera den 16 februari är det sagt men kanske kommer tidigare. Det verkar som att storken kommer med jämna mellanrum framöver i min vänskapskrets.

En inbjudan till veteranpub på Kårhuset på fredag anlände via Facebook. Okej. För det första, när blev jag veteran? För det andra, orkar jag med en kväll på Kårhuset? Går man på Kårhuset så kanske man faller tillbaka i gamla vanor igen och det vet det fasiken om det är så bra. Då kan allt hända helt okontrollerat.

Två kvällar har jag hälsat på vänner med hus. Och druckit kaffe och skvallrat. Det är en aktivitet som jag aldrig tidigare ägnat mig åt, men som är väldigt trevlig och gemytlig. Åldersnojan gör sig påmind igen.

Konsertbiljetter till Hello Saferide har inhandlats. Sweet. Sen är det dags för Anna Ternheim, Salem Al Fakir och Maia Hirasawa tror jag. Yeeey. Man ska ha roligt medans man lever.


Nu är det full fart mot helgen, sus och dus är det jag behöver för att orka med just nu. Tur att de närmaste tre kvällarna är inbokade med diverse schizofrena aktiviteter.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Jag vet hur det känns, det där med pendeln...

2009-01-22 @ 11:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0