Jojon är lösningen på allt

När jag jobbade i måndags hade jag fått ett mail från en arbetskompis till mig. Han hade bifogat en länk till ett Youtube-klipp. Undra om det fanns en viss anknytning till dansbandskvällen vi hade på jobbet strax innan jul? I alla fall, den här låten är så där hurtig så att man bara vill spy. Hurtighet och dansbandstakter i en äcklig smet tillsammans måste vara djävulens konstellation.

Eller vad säger ni om följande textrader?

När allt går snett på jobbet en dag
och chefen blir vresig och vrång
han gormar och skäller på alla och allt
ja så är det varje gång
en del slår gärna dövörat till
men jag har ett bättre knep
med hjälp av en liten finurligt manick
som är fästad i ett rep

JA, då plockar jag fram min jojo, min jojo, min jojo


Där hör ni hur lätt det är att lösa små problem som man har i vardagen. Plocka fram en leksak och gör lite tricks så känns genast allt lite bätte. Svårare än så är det inte. Det funkar tydligen att avleda tullen med några snurr-tricks också om man får tro texten.

Även befäl i försvaret ska bli imponerade när man plockar fram sin jojo.

Jag ska på trettioårsfest på lördag. Undra om man ska ta och inhandla en jojo tills dess så kanske man blir festens entertainer? Ibland har jag faktiskt blivit kallad för Jojo så ett artistnamn har jag redan och det kan ju vara så att några tricks man lärde sig när man var tio år sitter i. Bara handleden gör en knix.

Jigs- Min Jojo

Kommentarer
Postat av: Emma

Den där låten har varit med på många förfester på förrådet ;D

2009-01-07 @ 21:56:12
URL: http://twentysomething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0