Fyra timmar på kontoret gav mig sommarlängtan

Det var en kort dag på kontoret i dag. I hela fyra timmar har jag slitit, mellan åtta och tolv. Nu när jag kom hem så var det en konstig känsla som infann sig- det känns som att jag skolkar och har gått hem utan lov. Det är ljust ute och jag är hemma, annars har det varit kolsvart varenda dag man kommit hem från jobbet de senaste månaderna. Herregud vad jag saknar ljuset!

Får man längta efter sommaren nu? Är det OK att tycka att det räcker med vinter nu? Jag vill vara ledig och åka båt, bada, fiska...plaska med tårna i vattnet från en brygga, gå barfota på en strand, ligga på en filt i gräset och titta på himlen. Ge mig sommar NU för tusan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0