Surt sa räven och gick vidare

Med andan i halsen och i sista minuten (som vanligt) så jäktade jag in på Mittuniversitet i kväll för att med stor entusiasm gå på kursstarten för kvällskursen Jöken. Men när jag väl kom fram till sal M102 möttes jag av en vit lapp på dörren.

Juridisk översiktskurs inställd 080901 p.g.a. sjukdom

Ibland när det inte går riktigt som jag har tänkt mig hör jag ett mmmeeeep-ljud i huvudet och jag surnar till ordentligt. Hela min kvällsplanering sprack! Jag som hade skippat andra saker för att gå på föreläsningen och det kändes dessutom som att jag hade släpat mig till skolan i onödan. Väldigt irriterande.

Men någonting hände i mitt huvud. I stället för att vara sur över att jag hade gått till skolan i onödan så kände jag att det var tur att jag hade tagit mig utanför dörren i den sköna höstkvällen. Och att jag nu helt plötsligt hade en helt oplanerad kväll framför mig. Så jag gick hem och vände och tog på mig mina nya super-skor och musik i öronen och gjorde alla småflugor ute sällskap. Lovely.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0