Mufflonfår och regnbågstofflor

Snart tisdag och jag har inte bloggat sen i fredags. Man skulle kunna tro att jag har haft fullt upp i helgen, men så är inte fallet. Tvärtom så har det varit bland den lugnaste helgen på väldigt, väldigt länge.

I lördags besökte jag Må Bra-mässan och jag måste säga att den var en besvikelse. Jag som hade förväntat mig ett inspirerande besök möttes av en massa utställare från exempelvis Reumatikerförbundet, Cancerfonden och Landstinget. Hur peppad och taggad blir man av det? Inte alls! Att jag dessutom såg hiskligt massa Foppa-tofflor i regnbågens alla färger gjorde inte det hela bättre direkt.

Annars har jag inte gjort så mycket. I kväll har jag börjat att läsa på körkortsteorin och bland annat lärt mig följande.

Du är skyldig att kontakta Polisen om du kört på björn, varg, lo, älg, hjort, rådjur, utter, vildsvin, mufflonfår eller örn.


What?? Mufflonfår?

Mufflonfår, de måste vara så otroligt vanligt förekommande på vägarna så att de måste nämnas bland de vanligaste vilda djuren som man kan köra på. Men det är klart, det finns ju runt 60 stycken i Sverige så man vet ju aldrig.


Mufflonfår-lever som vilddjur och springer säkert ut framför bilar

Bild från Wikipedia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0