Folk växer upp

Inte nog med att några av mina vänner fått barn/väntar barn; nu börjar de köpa hus också! Jisses. Det är så kul, för alla verkar vara så glada över det och det förstår jag! Alla tecken på att man börjar bli vuxen finns runtomkring mig, men jag vägrar nästan inse att vuxenlivet faktiskt är bakom knuten.

Annars har måndagen varit som måndagar är mest, trist och grå och i det närmaste en pina. Jag höll fan på att trilla av spinningcykeln i dag av yrsel, det kändes inte alls så bra som det brukar göra. På jobbet har det varit mycket att göra och jag känner mig less på att prata så mycket i telefon som jag har gjort under dagen. Det är fruktansvärt vad trött jag är på min egen röst och mina förklaringar som jag använder för att få människor att förstå pensioner. Och man upphör aldrig att förvånas hur lite människor känner till om hur samhället fungerar, ibland funderar man hur de har klarat sig i vardagen i 60 år när de knappt vet vad ordet skatt innebär.

Jaja. Snart är det tisdag och sen rullar veckan på i samma fart igen. Men jag känner att jag skulle behöva något kul att se fram emot, just nu känns det bara som att det är jobb jobb jobb fram till nyår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0