Oktober-en galen konsertmånad i Sundsvall



Det har varit tunnsått med konserter på sistone. Men nu börjar det verkligen fyllas på med evenemang i Sundsvall. Är det någon som känner för att hänga med på någon konsert? Ring mig!

10 oktober
På fredag spelar Markus Krungård på Stadshuset. Det är väl värt ett besök om man inte hört honom tidigare, jag tyckte att han var bra när jag såg honom i somras.

17 oktober
Love Up North är ett evenemang som går av stapeln på Stadshuset och det kallas av arrangörerna för en "inomhusfestival". Confusions, Ceasars Palace och Teddybears STHLM kommer att spela i Spegelsalen och i klubbdelen en trappa ner spelar ytterligare tre band. Allt händer under en och samma kväll!

23 oktober

I Våningens mysiga lokal kommer Tomas Andersson Wij att ge en konsert. Förmodligen är det helt rätt forum för hans typ av musik.

28 oktober
Poporkestern Detektivbyrån kommer till Pipline! Jag är förvånad och glad.

29 oktober
Edith Backlund som jag har varit nyfiken på länge ska spela på Våningen, så det skulle vara spännande att höra henne.

31 oktober
En tjej som många gillar och har lyssnat på i många år är Sophie Zelmani. Hon har en väldigt vacker röst-det är ett som är säkert. Hon kommer till Spegelsalen i Stadshuset och ger en konsert i slutet av oktober.



Pressbilder från Edith Backlunds hemsida och Skellefteå kommun (och mitt album)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0